tisdag 22 december 2009

Julmaten

har jag börjat med idag. Gick hem vid halv fem idag. Nu står skinkan i ugnen, revbenen på spisen och köttbullarna är stekta. Dessutom har jag gjort ischoklad och knäck smaksatt med lime och apelsin. Det var inte helt fel!
Jag måste även fixa ihop lite farmors senap, den var tydligen slut i lh idag. Bäst och ladda inför morrondagen.
Dessutom ska jag lägga bönorna i blöt ikväll. Så kokar vi dem i morron, och Jansson fixar vi också i morron kväll.
Städning? Nja, blir inte mycket med det. Jasmine har lovat och dammsuga innan julafton, tack för det, och så ska jag fixa till toan. Sen får det banne mig räcka!
Barnen har klätt granen, vi har en liten yttepytteliten plastgran, så söt så söt!
Och så snöar det för fullt här ute nu ikväll! Härligt härligt!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också på att barnen städar av här i morgon. Jag jobbar heldag så det vore skönt. Men vi tar också lätt på den biten. Dessutom är jag så glad för Danielle och Adam har lovat att ordna alla de inköp jag inte hann med vare sig idag eller igår när jag var i stan.

    SvaraRadera
  2. God Jul A-B! Det blir jul trots att man inte städar så nogrannt, vi har också farmors senap. Vi vårdar receptet ömt. Ha det bäst

    SvaraRadera