torsdag 24 februari 2011

Ingen dans

blev det för Henke. När vi kommer till stan har han huvudvärk. Så han fick vara hos Fredrik medan jag tog en sväng till Elgiganten för och införskaffa färg till skrivaren, och en ny elvisp. Sen blev det A6, veckohandlade på Coop och jisses vad mycket det blev. Hela bagagen blev full. Vi måste baske mig ha en kyl och sval till framöver. Sen bidde det present till Martin.

Idag har jag städat ur Bengts byrå, han var livrädd att jag skulle slänga för mycket. Ha ha han kan vara lugn, det blev bara en kasse. Sen har jag även städat ur skåpen för handdukar och lakan, ja känner mig väldigt nöjd med dagen. Bruna bönor med fläsk blev det till middag, det är gott det!

Nu ikväll är Henke på boxning, och Bengt är iväg och snackar jobb med en kille. Mor i huset har tänt i braskamin och massa ljus. Mys mys tycker jag. Snart blir det Halv åtta hos mig.

Vad gör ni då?

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Det är härligt att läsa om ert nya liv! Vad vi gör? Jobbar på, tampas med vintern men mår riktigt bra. Nu ska jag jobba hela helgen så det känns lite lagom motigt, men å andra sidan är jag ordentligt ledig nästa helg. Och då kommer vi farande :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få tid över till vanliga saker.
    Skönt att nedläggningen av LH har gett er ett mer normalt liv. Kanske har ni tid att åka till en annan ö en helt vanlig helg?

    SvaraRadera