lördag 7 mars 2009

Ledig lördag ha ha

I helgen är vi lediga från lh. Jag har varit uppe i kvarnen ett par tre timmar idag. HBF hade först sammanträde, och sen skulle det städas.

Sen har jag varit hemma i em. Hoppade över pilates idag, då jag kände för och putsa fönster (hur man nu kan göra det). Tror det är våren som är på väg. När jag putsade i sovrummet så stod jag med ena foten på en trebent pall och andra på byrån. Vad händer? Givetvis faller jag handlöst i golvet. Slog i höften plus att det värker som sjutton i höger handled. Jäkla tur att man inte bröt sig.
Sen har jag tänt värmeljus på flera olika ställen här, plus en lykta ute på trappen. Tycker det är sååå mysigt. Så mycket som jag haft tända ljus den här vintern har jag nog aldrig haft innan.

Bengt han har varit uppe i huset och jobbat sen klockan åtta. Nu är de tre som jobbar och dricker öl, ha ha. Mina brorsor är med och hjälper till. Jäklar vad det går undan.
Tänk, om tre månader så sitter vi där............................ kanske.........

Barnen håller på och steker fläskfilé, och så blir det pommes och bearnaise till. Och så ett glas cider eller vin. (jag var uppe i huset och hälsade på nån timme, och då rann det ner en cider så lätt så lätt.

Önskar er en trevlig lördagskväll allesammans.

Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Tjingeling själv! Det låter härligt att husbygget går framåt med bra fart. Det är inte utan att jag ser fram emot att komma på husesyn.

    I morgon blir det en snabbvisit på Gotland.

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Se där, du skulle inte ha hoppat över pilates, det hade inte gjort lika ont. :)

    SvaraRadera
  3. Men tantelantan...*ruskar på huvet*...jag måste hålla med Maran...välj pilates nästa gång :)

    kramiz

    SvaraRadera
  4. Och vem skulle då ha putsat fönstren?

    SvaraRadera