söndag 5 april 2009

Ännu en vecka

kan vi lägga till handlingen. Vi har som sagt varit i Danmark i 5 dagar. När vi åkte dit så missade vi färjan med en kvart, stod en timme i kö i Göteborg. Så vi drog iväg ner mot Malmö och bron istället. Åkte från Jönköping klockan 1. Var framme i huset två på natten. Men det gick över förväntan faktiskt. Inga problem med barnen.
Några jättehärliga dagar hade vi . Bad i pool, ute och gick och hade det mysigt.
Men nu har vi varit hemma några dagar och jobbat.
Igår hade vi en helt underbar dag. Vilket väder. Jag städade altanen, tvättade bilen och tvättade tvätt. Dessutom oljade jag in våra två ytterdörrar. Vilken skillnad det blev!
Idag har jag varit ett par timmar i lh, och jävlar vilken rulle det var. Fullt med träningsläger, själv så jag blev alldeles svittig:-
Sen käkade vi macka och kaffe när jag kom hem. Nu har jag varit uppe i huset och grundmålat alla taklister. De är klara för uppsättning allihop! Pelle (snickaren) kommer i morron och ska klä in fönster och sätta taklister, får se hur mycket han hinner. Fattade jag rätt ska han vara hos oss måndag och tisdag.
Bengt han har eldat, spacklat och slipat, dessutom har vi städat. Putte håller nu på och spacklar taket i köket.
Jag skulle hem och fixa käk, hmmm, och var hamnade jag?
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar