söndag 15 november 2009

Helgen

har varit härlig. Vi var lediga i helgen, yes! Gårdagen ägnades åt städning, och det behövdes kan jag säga:- Sen blev det till och duscha och fräscha till sig. Sen fram till Pelle och Rosa på förfest. Sen vid sju blev det dags och dra sig till Bygdegården. Där det serverades buffé och levande musik efter det. Mycket rock. En himla trevlig kväll blev det. Bengt och jag buggade och buggade och buggade. Jisses, vad skoj det är!
Sen gick vi hemåt vid halv ett tiden. Var hemma vid halv två, sade Bengt. Jag har ingen aning, hade fullt sjå och ta mig hem. Vi genade över Karl-Emils gärde, tjoflöjt för den genvägen:- Kringelkrokar hitan och ditan. Sen slocknade jag som ett ljus. Vaknade vid halv sju, både Bengt och jag. Men vi somnade om. Vaknade vid 10! Jisses, det är vi inte vana vid och sova så länge.

Idag har gått i slöhetens tecken kan man säga. Just nu står kycklingfiléerna i ugnen.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Verkar ju till att ha varit en toppen bra dag/kväll/natt!!
    Härligt med sovmorron!!!
    Ha det godis!
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera