lördag 10 april 2010

Lördag igen

är det annat???? ha ha, jag skojar, njuter så gärna av en lördag.
Jobbat i lh i dag, varit på spinning mellan 11 - 12, lejde in Gerd, sen hemma och duscha och fram och jobba sista timmarna i lh. Många träningsläger på gång nu, hade lite mer än vanligt och göra. Men det är ju mycket chips, cola och choklad.

Sen vart det hem och käka, ner och prata med våra nya hyresgäster som flyttar in nästa helg. Sen hem och sitta i uterummet och slappa, åh vad jag njuter där ute. Så gott med alla mina Mårbackapelargoner, och bara sitta och njuta. Det är livskvalitet, tjejer!

Sen skulle jag fram till lh igen och fixa med en del papper, pratade i telefon med en snubbe, och jag kan säga att man kan bli mörkrädd. Allt är inte som det ska, och vill det sig illa så vete tusan...... Men han ska prata med ett par personer på fredag, då hoppas jag få glada besked. För det här går mig på hjärnan.

Sen plockade jag ihop varor till middan ikväll, larmade lh, ut i bilen och hoppar in. Upptäcker att jag glömt salta pinnar till Bengt, jag in i lh igen och tänker att jag hinner innan larmet drar igång. Tjo flöjt, jag sprang in och när jag var två meter från dörren drar larmet igång. Jag trodde jag fick en hjärtinfarkt. Still i huvet var det och kom inte ihåg hur man tystade larmet. Det går direkt till Bengt och Claes, så jag ringde Bengt och han undrade vad jag sysslade med:- Och talade om hur man larmade av. Shit, vad hjärtat bankade! Sen åkte jag hem och hamnade här:- Satte tjejerna på och fixa middag, fläskfilé och pommes. Och en cider till det.

Imorgon drar vi till Åland, på mässa. Jag och Bengt, och Claes och Gunilla. Det är Axfood mässa, och bra underhållning, vad sägs om Martin Stenmark, Jessica Andersson och Arvingarna? Helt okey för mig:-
Hemma igen på tisdag kväll.

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Ha det super på kryssningen! Hoppas du får svänga de lurviga och att ni hittar lite gott att äta ombord.

    Gissar att det här inte är rätt ställe att prata om vad det är som känns tungt nu, men jag hoppas det löser sig. Maila om du villskriva av dig lite tycker jag.

    Kram o puss på dig gumsan!!!!

    SvaraRadera
  2. Larm kan verkligen låta, och efterråt brukar de ringa i öronen rätt länge.:)
    Hoppas ni får trevligt på Åland, och att allt tråkigt löser sig i nästa vecka.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig kryssning och att du koppla av och att allt löser sig. Kram

    SvaraRadera