söndag 1 maj 2011

Hi there

Värst vad det var längesen jag var här inne. Har fullt upp:- Ha ha, kan man ju säga, jag njuter av livet, vet ni!

Jisses, så mycket jag solat de två sista veckorna har jag nog inte gjort de sista 9 åren tillsammans. Och då har inte sommaren börjat än!

Ja, jag mår oförskämt bra, faktiskt! Gud vad bra jag har det som kan slappa på altan. Sen brukar jag ta en prommis ner till hamnen och möta Bengan när han kommer, en promenad på cirka 45 min. Skönt och röra på sig!

Jag bakar bröd nästan dagligen, vet inte när vi köpte bröd sist faktiskt. Och bullar bakar jag, syrran hon är chockad, du som inte bakat på 10 år säger hon. Nä, det stämmer, men nu har jag all tid i världen.

Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag söker jobb, men hur lätt är det och få, tror ni? 200 sökande på varje jobb, då kommer ju inte jag högst upp, tyvärr. Men jag har lagt ut krokar här och där, söker hitan och ditan. Det jag helst vill ha får jag besked på i veckan, men jag är väl inte så mycket optimist, eller jag försöker intala mig att Ann-Britt du är bäst, anställer de inte dig är det deras förlust!

En utbildning har jag också sökt till hösten, men risken lär väl inte vara så stor där heller.

Jag jobbar ju som vikarie och trivs med det, men vill helst ha en fast tjänst givetvis.

Annars då, jo Bengan och Fredrik har börjat med poolen, ska bli helt fantastiskt när den blir klar.

Det enda som inte är bra är väl att det heller inte kommer in pengar, men vi får klara oss på Bengans lön, så länge.

Och i september ska vi till Irland, jäklar va skoj det ska bli. Nu är det även så att jag och mina syskon med respektive ska iväg fyra dagar veckan innan vi åker. Runt Vänern nånstans ska det bli, jag avstyrde Gotland, då det blir alldeles för dyrt för oss, som då ska iväg veckan innan.

Tjingeling!

Ann-Britt

1 kommentar:

  1. hmm, avstyr Gotland.. vad är det mina öron hör? :)

    SvaraRadera