fredag 20 maj 2011

Trädgård













































äntligen har vi börjat lite smått med hur vi vill ha det i trädgården. Men jag tror att det är bra att det har fått "värka" fram hur det ska bli.
Nåväl, vi är på väg:- Ett land har det blivit vid lyktstolpen. Blev väldigt nöjd faktiskt!

Rosenrabatten där har vi planterat lobelia igår. fick hjälp av Henke, som grävde och planterade med glans!
Sen köpte jag två så vackra liljor, längst upp till vänster, igår i stan, de ska vara perenna så vi får väl se om jag kan övervintra dem.

I em ska vi in till stan och gå på Musikal Annie, där Henke medverkar. Jag var i tisdags med skolan och kollade. De är såå duktiga! Jag var imponerad! Ikväll ska vi gå sju stycken i familjen, 1000 spänn, gulp!

Jasmine var inne och skrev för eu moppe igår, eller nja hon skulle skriva, men hade glömt passet hemma. Surt! Men hon har fått en ny tid på tisdag, 220 spänn varje gång!

Denna veckan har jag gått upp halv sex varje morron, surt sa räven, alldeles för tidigt för mig:- Men Henke har åkt med färjan 6,25 så det är inte mycket och välja på. Men nu är det bara fredag och lördag kvar. Han har redan bestämt att han ska fortsätta till hösten.

Idag verkar bli en solig dag, undrar just om man inte ska ut och plantera lite:-

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar