onsdag 29 februari 2012

Onsdag








och ett underbart väder verkar det och bli.

Idag ska jag in och jobba i Jönköping, på vägen tänkte jag hälsa på Ingrid. Förra veckan var första gången som man märkte att det har vänt. Inte enligt henne själv, för det är bara nej nej. Men både vi och personalen har märkt förändringar. Skönt, för gången innan var det skitjobbigt, när jag gick därifrån så grät jag.

Men nu känns det som det finns hopp om det. Armen och axeln är bra, så nu är det *bara* det psykiska kvar-

Vi har haft två killar som fyllt, Putte och Henke, och de har blivit firade.

Henke som förresten är i Romme på skidresa med klassen. Ska bli spännande och se vad han säger när han kommer hem ikväll.

Och så har jag inventerat mina orkidéer. Ni som känner mig vet att det är min favvo favvo blomma.
Jag har i dagsläget 36 stycken och av dem är det 23 stycken som har knoppar eller blommar!
Åh, de är sååå vackra! Jag njuter verkligen av dem!

Tjingeling!



2 kommentarer:

  1. Orkidéer är det enda som växer hos mig också. Kan de bero på att de tål torka? :) jag. har dock inte lika många..

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Britt!
    Tack för att du kommenterat på min blogg!!! Sååå trevligt med en ny bekantskap! Lustigt att du skriver om orkidéer.... har precis kommenterat en blogg och att hon inte gillar orkidéer. Jag däremot tycker om det väldigt mycket. Har inte så många som dig och är inte så väldigt duktigt med dom. Mest tur att dom blommar.
    Ska bli trevligt att läsa om ditt liv!
    Kram Lena

    SvaraRadera